Asigurarea CMR prin LUTZ ASSEKURANZ – de ce?
Dacă sunteți un expeditor de mărfuri cu vehicule proprii sau un broker de mărfuri, atunci următorul raport este exact ceea ce vă trebuie.
Asigurarea CMR este considerată de mulți ca un rău necesar, deși, de fapt, ar trebui să fie un fel de asigurare a mijloacelor de trai. Cu toate acestea, este necesar să cunoașteți elementele de bază ale propriilor condiții de asigurare.
Din experiența noastră, există unele lacune în acoperirea de asigurare oferită de furnizorii locali pe piața din România și diferențe majore față de acoperirea oferită de LUTZ ASSEKURANZ.
Neglijență gravă / intenție (art. 29 CMR)
În discuțiile cu clienții, auzim mereu că potențialii clienți cred că nu transportă produse electronice sau bunuri de mare valoare, ci doar câteva magazine alimentare cu discount bine cunoscute. Uneori, nici măcar nu cunosc conținutul încărcăturii (în special atunci când preiau containere din porturile maritime), dar presupun că nu există nimic valoros în ele.
Lutz Assekuranz oferă adesea următorul sfat: Electronicele scumpe pot fi găsite peste tot în zilele noastre. Între timp, majoritatea comercianților și furnizorilor locali au în sortimentul lor dispozitive electronice. Magazinele de produse alimentare cu discount bine cunoscute vând laptopuri, imprimante și telefoane mobile; drogheriile vând aparate de ras, magazinele de dispozitive medicale vând aparate de masaj electronice și tensiometre etc.; comercianții cu amănuntul de ceasuri vând Smart-Watches; comercianții cu amănuntul de articole sportive vând benzi de alergare, monitoare de ritm cardiac și biciclete cu baterii; librăriile vând E-Book-Reader; lista poate continua la nesfârșit.
Ce au în comun toate aceste dispozitive? (1) Sunt livrate de către industria de transport și (2) au o greutate redusă, dar o valoare de vânzare ridicată. Discrepanța dintre despăgubirea pe baza a 8,33 DST în conformitate cu articolul 23/3 CMR (aproximativ 10 EUR / KG greutate brută) și valoarea reală a mărfurilor este enormă și poate pune în pericol existența transportatorilor în cazul unei pierderi totale.
Un exemplu: Să luăm o bicicletă electrică de 17 kg, cu o valoare comercială de 2.500 EUR (segment low-cost). În cazul unei pierderi totale (de exemplu, incendiu, furt din camion, accident grav etc.), aceasta duce la o despăgubire pe KG de 170 EUR (aproximativ 10 EUR pe kg). Diferența față de valoarea reală a bunurilor este, așadar, de 2.483 EUR pe bicicletă! La 30 de biciclete încărcate (ceea ce nu reprezintă nici pe departe o încărcătură completă de camion!), diferența se ridică deja la 69.900,– EUR. Dacă se mărește numărul de unități sau se iau dispozitive mai scumpe (de exemplu, laptopuri, Smart-Watches, telefoane mobile, radiouri auto etc.), rezultatul este și mai extrem!
Până acum, mulți știu că limita de kilograme de la articolul 23/3 CMR este suspendată prin lege dacă transportatorul este vinovat în mod intenționat sau echivalent intenționat – ceea ce înseamnă „neglijență gravă” în majoritatea cazurilor (articolul 29 CMR). În aceste cazuri (exemple: șofer beat, nerespectarea instrucțiunilor unui client, cum ar fi de exemplu utilizarea doar a locurilor de parcare păzite sau să nu parcheze deloc în anumite locuri, viteză complet excesivă sau conducere necorespunzătoare care duce la un accident, oboseală excesivă din cauza nerespectării regulilor de odihnă, neblocarea vehiculului la traversarea zonelor periculoase – intruziunea unor terți, întreținere insuficientă a vehiculului care duce la un incendiu etc.), transportatorul este, prin urmare, responsabil – ca să spunem așa – pentru valoarea reală a bunurilor.
Dacă nu aveți o poliță de asigurare CMR care să acopere despăgubirile în temeiul articolului 29 CMR, va trebui să plătiți dumneavoastră întreaga diferență față de valoarea bunurilor (sau, în cazul polițelor de asigurare de unică folosință, chiar mai rău: valoarea totală, deoarece acoperirea în temeiul articolului 23/3 încetează să se aplice)! Vă puteți permite asta?
După cum puteți vedea din exemplul de mai sus, aveți nevoie de o sumă asigurată deosebit de mare, mai ales în cazul unui art. 29 CMR! Vedem tot mereu cum concurenții încearcă să ademenească părțile interesate cu o acoperire separată în temeiul articolului 29 CMR, dar în scrisul cu litere mici este garantată doar o sumă asigurată de câteva mii de euro (de exemplu, 50.000 EUR sau chiar mai puțin), ceea ce – după cum puteți vedea – este mult prea puțin!
Lutz Assekuranz nu crede în astfel de practici dubioase, prin care clienții sunt păcăliți. Clienții de la Lutz Assekuranz se pot aștepta la o acoperire solidă, fără înșelăciune. Acoperirea obișnuită a asigurării oferite de Lutz Assekuranz include, pe de o parte, cererile de despăgubire bazate pe articolul 29 CMR (neglijență gravă/neatenție premeditată din partea angajaților) și, pe de altă parte, nu prevede în poliță o sublimită în acest sens, adică întreaga sumă asigurată standard (de obicei peste 1 milion de euro) este disponibilă pentru cererile de despăgubire de acest tip.
Element de protecție juridică
Cel puțin la fel de importantă ca și satisfacerea cererilor justificate de despăgubire este apărarea împotriva cererilor nejustificate de despăgubire formulate împotriva titularului poliței sau a asiguratului (transportatorul).
În practica de zi cu zi, vedem tot mereu cât de neștiutori sunt mulți dintre asigurători (în special cei locali) în această privință.
Unii asigurători pur și simplu nu plătesc nimic – nici măcar costurile de apărare, ca și cum asigurarea de răspundere civilă ar fi o asigurare de proprietate – dacă transportatorul nu este răspunzător, dar este urmărit penal. Acesta este, desigur, cel mai rău caz.
Alții au convenit sublimite ridicole în condițiile lor (de exemplu, 2.500 EUR per cerere de despăgubire), care nu sunt nici măcar în măsură să acopere integral cheltuielile de reprezentare și de judecată în primă instanță în cazul unei proceduri judiciare împotriva clientului – prin urmare, transportatorul trebuie să suporte el însuși alte costuri. În special în cazul procedurilor care ajung în a doua sau a treia instanță, în general în cazul procedurilor de lungă durată (de exemplu, jurisdicția în Italia) sau în țările în care serviciile avocaților sunt foarte scumpe (de exemplu, Germania sau Marea Britanie), pot apărea cu ușurință costuri de reprezentare și de judecată de ordinul zecilor de mii de euro; ca să nu mai vorbim de faptul că, în cazul în care se pierde (judecătorul nu pronunță întotdeauna hotărârea dorită/prevăzută), cel care pierde trebuie adesea să suporte costurile de reprezentare ale câștigătorului.
După cum se poate observa, în cazul în care acoperirea de asigurare este slabă, numai costurile de reprezentare pot „ucide” transportatorul.
Acoperirea de asigurare oferită prin intermediul Lutz Assekuranz acoperă costurile de apărare fără limită; clienții Lutz Assekuranz au la dispoziție cei mai experimentați și cei mai buni avocați în dreptul transporturilor. În cazul în care este necesară o acțiune în instanță, fiecare etapă este discutată și coordonată în detaliu, asigurându-se că peste 90% din toate cazurile care ajung în instanță sunt câștigate de transportator.
Departamentul propriu de daune
Un alt aspect important este gestionarea de bază a daunei. Am constatat în România că multe companii de transport sunt suprasolicitate de gestionarea cererilor de despăgubire (atât din punct de vedere al timpului, cât și al cunoștințelor) și sunt pur și simplu abandonate de către agentul lor de asigurare sau de către asigurător, sau transferă multă muncă de cercetare și documentare, precum și responsabilitatea asupra asiguratului, adică asupra transportatorului. Deciziile greșite pot costa foarte mulți bani, nu toată lumea este familiarizată cu materia complexă a dreptului transporturilor – pentru aceasta există specialiști precum Lutz Assekuranz.
Lutz Assekuranz se ocupă în mod proactiv de toate cererile de despăgubire acoperite de polița dumneavoastră „de la A la Z” – adică de la depunerea documentelor până la plata finală a asigurării. Aceasta este o diferență semnificativă față de brokerii obișnuiți, fără specializare în transporturi, care în mod normal nu pot îndeplini mai mult decât o „funcție de poștaș”!
Promisiunea noastră include:
– Luăm legătura cu toate părțile implicate – adică reclamanții, proprietarii bunurilor, experții, martorii, autoritățile, asiguratorii etc. – asigurându-ne astfel că toate documentele/declarațiile relevante pentru decizie sunt disponibile rapid și complet.
– Dacă avem nevoie de documente de la dumneavoastră și nu le primim prompt, vă vom reaminti!
– Vă ținem la curent cu privire la stadiul cazului și coordonăm împreună cu dumneavoastră pașii esențiali.
– Majoritatea angajaților noștri care se ocupă de daune au o experiență profesională în domeniul transporturilor și al dreptului și, prin urmare, sunt ideali pentru a evalua corect și prompt cazurile complexe.
– Clienții Lutz Assekuranz economisesc costurile de personal, deoarece nu trebuie să angajeze personal suplimentar pentru a se ocupa de reclamații.
– În plus, nu este nevoie de cunoștințe proprii în domeniul cererilor CMR – cunoștințele CMR sunt acumulate automat în cazurile pe care le gestionăm, dacă doriți să vă implicați în corespondența cu părțile implicate.
Lutz Assekuranz se consideră a fi departamentul dumneavoastră de asigurări externalizat! Noi vă oferim ușurare și astfel vă ajutăm să aveți din nou mâinile libere pentru activitatea dumneavoastră principală, și anume organizarea / executarea transporturilor.
Pe lângă soluția noastră CMR, oferim, de asemenea, asigurări casco pentru mijloace de transport, asigurări de transport de mărfuri și diverse produse auxiliare, astfel încât clienții noștri să primească un pachet complet și să se simtă în siguranță.
Asigurarea transportului este un subiect sensibil care ține foarte mult de încredere și de parteneriat, lucru pe care l-am dovedit deja cu succes în diferite țări și acum vedem că și Bulgaria este deschisă în drumul nostru.
Contactați-ne și convingeți-vă de sprijinul nostru intensiv și de domeniul nostru unic de asigurare.
Persoană de contact:
- Laura Vintilă, mobil: +40 785 201 861, e-mail: laura.vintila@untrr.ro